Какво трябва да се знае при избор на климатик?
Климатикът не е стандартен битов уред, които е достатъчно да се включи в
контакта и готово, вече работи. Най-важното е не само уредът, а и до колко квалифициран е извършен монтажа, гаранционния и извън гаранционния сервиз.
Залогът за дълга и безпроблемна работа се явява репутацията на специализираните компании, от които е закупена климатичната система и нейния монтаж. Практиката показва, че около 80 % от всички дефекти при климатичните системи са в следствие на неквалифициран монтаж от "майстори" и фирми-еднодневки.
Проблемът на микро климата в помещения могат да определят само специализираните фирми, за решението какъв тип, модел и марка климатична система дава архитектурната структура на помещенията, материалът при изграждането (тухла, бетон), изолации (вътрешна, външна) и др.
Съгласе те се, че не може да се поддържа съвременно оборудване и високо ниво на обслужване и сервиз по "борсови" цени.
Не се доверявайте на евтина техника и безплатен монтаж!
Интересувайте се от наличието на дадени сертификати за работа и ремонт на съответните марки и модели климатични системи. Имайте предвид, че гаранционен сервиз и профилактика не е едно и също нещо.
Гаранционния сервиз се обслужва от оторизирани (от компанията производител) фирми при наличието на фабричен дефект.
Профилактиката е необходима за нормалната работа на климатичната система, като може да включва смяна на батериите на дистанционното управление, почистване на филтрите и топлообменника на вътрешните и външните тела, дозареждане с фреон и т.н. Редовната профилактика (поне веднъж годишно) ще удължи безпроблемната работа и ще запази ефективноста на климатичната система.
Източник: www.udoma.com