Мода

История на модата

br>ОБЛЕКЛОТО ПРЕЗ XX ВЕК
В края на века границите между видовете облекло се разчупват и оформянето на собствен гардероб се превръща в упражнение по стил за всяка жена. Единствената мотивация остава да “избереш себе си”. Коко Шанел изведе формулата още в началото на века: “Модата е преходна, стилът е вечен.”
НАЧАЛОТО: Жените излизат от домовете и се опитват да живеят активно. Гардеробът им се състои от десетки костюми с различно предназначение – за чай, за разходка в парка, за обяд, за вечеря, езда, тенис, за разходка с велосипед. Пищните поли се вдигат над пода. В Париж висшата мода диктува облеклото на жените от цял свят. Работят дизайнерите на Пакен, Уърт, Дрекол, Поаре, Редфери, Пату, които утвърждават явлението “haute couture”- висша мода. Жените от цял свят си поръчват два пъти годишно облекла при кутюристите и това явление остава да властва до 60-те.
През 1913 г. Поаре създава колекция дамски облекла без корсет и това променя силуета.
Световните женски движения се борят активно за равноправие(при гласоподаването например). Това се отразява и върху облеклото – дължината на полата стига до глезена и идва модата на късата коса, прокламирана от Габриел Шанел.
20-те години бележат върха на модния дизайн през столетието. В Париж работят Люсиен Лелонг, Мадлен Вайоне, Жан Ланвен, Уърт, Габриел Коко Шанел. Те обличат социално активните жени – тези, които работят и посещават изложбите на кубистите, негърските шоу-програми и руския балет. На светска сцена се появяват жените – личности, на чието облекло останалите подражават. Една от тях е Габриел ШАНЕЛ. Висшата мода свързва името си с нея. В този период Коко опростява конструкцията и предлага малка черна рокля, тайора, тренчкота, сакото-жилетка, панталоните, късата коса, падналата талия, плисираните поли и дори бижутата към своите модели.
Друга дизайнерка, Мадлен ВАЙОНЕ, преоткрива веревите, плисето, драперията, като ги поставя в една разчупена дреха. Това е жената – статуя.
Елза СКИАПАРЕЛИ свързва модата с изкуството. Резултатът: най-сетне талията е изчезнала, а с нея и корсетът от китова кост. Дължината се отправя към коляното. За роклите се използва все по-малко количество плат. По време на голямата рецесия това се оказва добре дошло. Мъжете предупреждават половинките си: “Надявам се, че харесваш дрехите си, скъпа, защото ще ги носиш още дълго!” Жените вече са политически равноправни, а многоженството в Турция отменено. Опростената конструкция дава възможност за масово производство.
30-те: В Париж работят великите дизайнери Шанел, Полен, Жак Хайм, Люсиен Лелонг, Нина Ричи, а модния журнал “ВОГ” разпространява тяхната мода по света. Формата на дрехата остава геометрична, а ширината на полата позволява да се танцува.
Изпратено на 6/25/2001 от Анонимен. Прочетено 8888 пъти.
Изпратено на 2/4/2008 от joro.
br>ОБЛЕКЛОТО ПРЕЗ XX ВЕК В края на века границите между видовете облекло се разчупват и оформянето на собствен гардероб се превръща в упражнение по стил за всяка жена. Единствената мотивация остава да “избереш себе си”. Коко Шанел изведе формулата още в началото на века: “Модата е преходна, стилът е вечен.” НАЧАЛОТО: Жените излизат от домовете и се опитват да живеят активно. Гардеробът им се състои от десетки костюми с различно предназначение – за чай, за разходка в парка, за обяд, за вечеря, езда, тенис, за разходка с велосипед. Пищните поли се вдигат над пода. В Париж висшата мода диктува облеклото на жените от цял свят. Работят дизайнерите на Пакен, Уърт, Дрекол, Поаре, Редфери, Пату, които утвърждават явлението “haute couture”- висша мода. Жените от цял свят си поръчват два пъти годишно облекла при кутюристите и това явление остава да властва до 60-те. През 1913 г. Поаре създава колекция дамски облекла без корсет и това променя силуета. Световните женски движения се борят активно за равноправие(при гласоподаването например). Това се отразява и върху облеклото – дължината на полата стига до глезена и идва модата на късата коса, прокламирана от Габриел Шанел. 20-те години бележат върха на модния дизайн през столетието. В Париж работят Люсиен Лелонг, Мадлен Вайоне, Жан Ланвен, Уърт, Габриел Коко Шанел. Те обличат социално активните жени – тези, които работят и посещават изложбите на кубистите, негърските шоу-програми и руския балет. На светска сцена се появяват жените – личности, на чието облекло останалите подражават. Една от тях е Габриел ШАНЕЛ. Висшата мода свързва името си с нея. В този период Коко опростява конструкцията и предлага малка черна рокля, тайора, тренчкота, сакото-жилетка, панталоните, късата коса, падналата талия, плисираните поли и дори бижутата към своите модели. Друга дизайнерка, Мадлен ВАЙОНЕ, преоткрива веревите, плисето, драперията, като ги поставя в една разчупена дреха. Това е жената – статуя. Елза СКИАПА
Изпратено на 3/7/2005 от Аделина.
Информацията е изключително интересна (точно каквото тарсех). МЕРСИ!!! Общо взето СУПЕРСКА СТАТИЯ!!! Браво! Ади



за нас | контакти | реклама | полезни връзки | RSS новини
 
Copyright (c) 1999 - 2017 Triada Soft Ltd
 

 

търси

в раздел



8/16/2013
Пикси прическите на звездите

7/10/2013
Мода за бременни 2013

11/9/2012
Модни тенденции Есен-Зима 2012/2013: "П" като палто

5/29/2012
Корсетите са отново на мода

12/23/2011
Модни тенденции Есен-Зима 2011/2012

1. Да опънем жартиера! (50302)

2. Мъжката вратовръзка (38056)

3. Дрехата прави човека (27877)

4. Спомени за булки (27338)

5. Защо парфюмът ми изветрява толкова бързо? (26699)

Мъжката вратовръзка

Черни очила- само от лицензирана оптика

КЪСИТЕ КРАЧОЛИ ОТ 60- ТЕ: ПАК ХИТ

Няколко класически съвета за обличане на дамите

История на модата