Здраве

Въглехидратите са най-доброто високооктаново гориво


Въглехидратите са хранителните вещества, които ни зареждат с енергия. Те служат за гориво на тялото. Протеините могат да се използват за същата цел, но те са скъпа и разточителна алтернатива. Затова е най-добре да се използва в ежедневието по-евтиното и високооктаново гориво. То обаче трябва внимателно да се дозира, тъй като грешките в това отношение водят неминуемо до натрупване на излишно количество подкожни мазнини.
В механизма на усвояването на въглехидратите водеща роля играе хормонът инсулин. При наличието на високо ниво на захар в кръвта (предизвикано от приема на прости въглехидрати- например бяла захар) инсулинът нормализира количеството на глюкозата в кръвта като вкарва излишните количества от нея в мастните депа под кожата. Така неминуемо се стига до напълняване. Затова- не яжте сладко, ако искате да сте стройни и красиви. Наистина факт е, че сладките храни подобряват настроението, създават усещане за удоволствие и наслада. Това чувство обаче може да се поддържа пълноценно със секс или спорт.
Има и храни, които не влияят рязко отрицателно на нивото на кръвната захар. В същото време те не само са богат източник на енергия, но и съдържат допълнително полезни съставки като целулоза, минерали и растителни пробиотици. Такива храни са жито, овесени ядки, пълнозърнест хляб, пшеничен зародиш, боб, леща. Те съдържат от 50 до 70% въглехидрати. Доматите, краставиците, зелето, карфиолът, броколите са с 4-6% съдържание, а плодовете като малини, ягоди, грейпфрут, портокал, сливи, череши съдържат 8-12% въглехидрати.
Дневните нужди от въглехидрати в грамове са двойно повече от тези на протеина. По- слабите хора се нуждаят дори от трикратно по-големи количества. Точната доза може да се изчисли на базата на необходимите за всеки килограм телесно тегло протеини, които са около 2-2,5 г.
И няколо думи за мазнините. Без тях, организмът не може да усвоява витамините А, Е, Д и К. Недостигът на добри мазнини води до проблеми с косата, кожата, ставите и имунната система. Сърдечната дейност и холестеролът се влияят силно от приема на мазнини. Анаболните хормони като тестостерона също се произвеждат с тяхна помощ.
Затова не избягвайте мазнините, въпреки, че напоследък те са анатема за почти всяка диета. Трябва да сте наясно, че източник на добри мазнини са олиото от сусам, слънчоглед, лен, авокадо, фъстъци, рибено масло, царевица, шафран. И обратно- избягвайте мазнините от масло, мас и маргарин.

Изпратено на 9/30/2002 от d-r Ivanovich. Прочетено 4203 пъти.
Изпратено на 11/13/2005 от ана.
как може по-ефикасно да подобрим метаболизма си
Изпратено на 9/30/2005 от Петър Василев.
Абсолютно сте прави! човешкият организъм се нуждае както от въглехидрати,протеини и т.н.така и от мазнини.Без тях не можем да усвояваме мастно-разтворимите витамини,както и са нужни за кожата,ставите и т.н.Така че проблемите с излишните килограми не идват от тях,а от количествата на калории(та били те и от въглехидрати и протеини...)Тялото трансформира всичко излишно в мазнини и го изпраща в мастните депа.Така че всеки който иска да се оттърве от излишните си килограми трябва: 1-во да намали дневният прием на калории 2-ро да увеличи разходът на калории(спорт) 3-то да се опита да забърза метаболизма си,като се храни по-често на по-малки порции(като запазва дневният калориен прием)



за нас | контакти | реклама | полезни връзки | RSS новини
 
Copyright (c) 1999 - 2020 Triada Soft Ltd
 

 

търси

в раздел



8/29/2013
Кога е идеалното време за чаша кафе

7/11/2013
Топ 7 съвета как да пазаруваме в кризата: по-здравословни храни за по-малко пари

11/22/2012
Най-често срещаните храни, причинители на алергии

11/15/2012
Диета при висок холестерол и триглицериди

11/9/2012
Защо не качвам тегло

1. Защо ни се подува корема и имаме неприятно усещане за пълнота? (259979)

2. Девет съвета за защита срещу рака (51480)

3. Нелекуваната хрема води до синузит (34917)

4. Разширени вени (34835)

5. За да не се кривят детските крака (32626)

Защо ни се подува корема и имаме неприятно усещане за пълнота?

Мъртва кост на китката

Да преборим безсънието

За да не се кривят детските крака

Лечебните свойства на солта